Tuesday, April 24, 2012

i'm barely supergirl


Assalamualaikum...


Kalau dulu saya memang terror sangatlah buang masa. Confirm memang takde orang boleh lawan. Kalau nak start study, saya akan pusing satu rumah dulu. Itu namanya buang masa merata-rata kalau nak tahu. Jengok dan tanya khabar housemate memang jadi satu kewajipan. Bajet macam pemimpin berjiwa rakyat. Lepas bukak buku boleh pulak termenung. Tu tak kira lagi dengan buang masa dengan mengadap drama/ movie korea ehem ehem lagi. Tapi itu dulu la. Masa tengah bergelar sebagai pelajar yang amat berdisiplin kahkahkah. Kelas jam 8.00am, jam 7.50am baru terhegeh-hegeh nak gerak. Dulu saya tak macam tu, tapi sejak saya sem 8, hmm entah lah.. Mungkin saya terlebih poyo berlagak senior. Apa yang tak sepatutnya saya lakukan, benda tu jugak la saya nak buat. Assignment berlambak, thesis menanti tapi sempat lagi kot saya layan movie. Itulah salah satu kelemahan saya. Perkara paling buang masa, keluar ke KFC jam 11pm lepas tu stuck kat jalan raya sebab ada road block. Padan muka. Itulah, kadang-kadang time management pun boleh terbabas. Well, i'm barely supergirl. Insaf insaf.




Itu cerita dulu. Tapi sekarang? Become worst. Nak nak lagi lepas dah tamat belajar ni kan. Banyak masa terluang. Jadi, sengaja ke tak sengaja ke, memang akan buang masa jugak. 8th April lepas, i've celebrate  24. Omaigod omaigod. Banyak lagi wishlist yang belum tercapai. Tak boleh jadi nih. Kena buat perancangan dari sekarang. Plan la dulu kan? Action kemudian.



Tapi takpe, as time goes by, kita mesti belajar sesuatu kan? Kalau dulu suka buang masa, sekarang mesti terfikir apa nak buat kalau ada masa terluang. 


Mei nanti ada beberapa perkara perlu saya lakukan. Nantilah. Bila dah gerak baru saya cerita. Takut tak jadi pulak kan? Harap segalanya berjalan dengan lancar. 


Okay la..Till then, bye bye