Friday, February 3, 2012

Menganggur


Assalamualaikum dan salam sejahtera..



Pertama sekali, syukur alhamdulillah. Semalam result exam semester 8 sudah keluar. Memang berbaloi dengan usaha dan kewangan yang dilaburkan pada final year project which is my thesis. Memang berbaloi la walaupun mata lebam-lebam ke kelas. Junior tengok pun "heh, apa la senior tak reti nak jaga penampilan diri sampai mata pun menyerupai beruang panda." Ok fine. Tak kisah pun. Terima kasih buat Prof Dr. Nurulhuda Ab. Rahman dan juga Encik Azman Razalee. 



Walaupun pointer tak la begitu membanggakan sebab subjek Solid State in Physics memang teruk sangat yang menyebabkan pointer bergolek turun, saya tetap tersenyum disebabkan tesis saya tu.  Saya pun tak tahu mana silap saya bagi subjek tu. Dapat tahu carrymark untuk subjek tu pun memang boleh buat saya mengalami kemurungan berminggu-minggu. Lepas tu tengok final gred pulak rasa macam nak meroyan. The worst gred saya pernah dapat rasanya. Tak sanggup pulak nak share kat sini.



Entah la. Cara pemarkahan lapan bijik assignment yang dikasi pun tak tahu macam mana prof buat. Kuiz and test tak pernah ada. At last dapat tahu carrymark. Terima saja dengan hati yang ikhlas. Mungkin bukan rezeki saya bagi subjek tu kot. Subjek saya yang tak skor dapat A, dapat la pulak.  Kira balance la. Dapat la cover mana yang patut kan?



Anyway, sudah dua minggu saya bergelar penganggur sejak tamat pengajian. Bosan. Umi pun ada kasi borang guru sandaran untuk diisi. Harap dapat la jadi guru sandaran nanti. Takda la bosan sangat kat rumah. Dan, harap jugak dapat sekolah yang dekat dengan area rumah. Senang nak gerak kan?  Semoga dipermudahkan. 



Cuak la pulak nak mengajar balik. Kalau dulu time praktikum, buat salah kira dimaafkan la sebab memang dalam latihan. Lepas tu ada guru penasihat boleh dijadikan tempat rujukan. Ada pulak kawan sama praktikum boleh luah masalah pelajar-pelajar. Sekarang, sorang-sorang la nampaknya. Pandai-pandai la bertanya cikgu-cikgu senior yang lain. 



Apa-apa pun terpulang pada rezeki Allah. Kalau dapat kerja tu, dapat la. Kalau takda rezeki, cari lain. Mungkin boleh cari experience dalam bidang lain kan? Okay la. Takda apa yang nak dicerita dah. Asyik kat rumah je dua minggu ni. Oh ya, congrats buat salah sorang bestfriend saya. Esok insyaAllah saya datang.


Okay la. Till then.. Bye bye. Take care semua.

0 orang pelajar bising: