Wednesday, June 29, 2011

eh, ckgu takot ke?

salam..
saya kurang sihat.
kamu macam mana?
okay tak? kalau tak okay jom la makan ubat.



berbalik kepada statement di atas, my hensem student asked me, "ckgu takot ke? nampak cikgu macam takot je tadi.."



okay la, actually sekolah tempat saya berpraktikum agak berlainan sedikit dengan sekolah-sekolah yang lain. apa yang lainnya? 



last 2 weeks ketika meeting antara guru-guru, cikgu penolong kanan pentadbiran memberitahu bahawa, guru praktikal akan masuk mengajar bersama guru senior. maksudnya, guru senior tu merupakan guru yang saya take over kelas dia la. 



guru senior takkan mengajar tetapi hanya duduk di belakang dan observe. sekolah lain ada buat macam ni tak? tak tahulah kalau-kalau ada jugak kan? sepanjang saya berpraktikum till the end of august ni, saya akan ditemani cikgu senior la.



actually saya takde la cuak bila cikgu senior ada bersama sebab memang dah terbiasa mengajar di depan. cuak dah hilang cuma rasa sedikit segan dan takut. takut dengan cuak lain tahu. cuak tu macam nervous kan? kalau takut ni, hmm, macam takutlah. hehe..bukan pe saya takut kalau-kalau saya mengajar terlalu laju and then masa belum habis tapi dah tak tahu nak mengajar apa. takut la tu kan? takut apa yang plan tak menjadi. 


sok, khamis ada sambutan hari koperasi. jumaat ada hari pelaporan, perjumpaan dengan ibu bapa pelajar dan sabtu pulak ada larian satu murid satu sukan satu malaysia.



penat tahu jadi cikgu!

2 orang pelajar bising:

mySara

kak, kem salam anak murid yg hensem tue..bhahahar..

apa kojee sume pnat kak.hihi

snhz

hahaha..nnti nk sampaikan salam kamu..

yes, of course dear..