Tuesday, August 9, 2011

TWO WEEKS TO GO


assalamualaikum wbt.
selamat berpuasa. 
9 ramadhan.



berbalik kepada tajuk di atas, saya masih ada sisa baki sebanyak dua minggu lagi untuk menamatkan semester kali ini. semester 7. semester yang sangat berbeza dengan semester-semester yang lepas. masih tinggal baki dua minggu untuk menamatkan praktikum saya di SMKBR, kuantan.



lately, selalu terbaca status kawan-kawan di facebook yang asyik ber'countdown' untuk menamatkan praktikum. ada yang berkongsi rasa. sedih gembira dan sebagainya untuk meninggalkan students yang disayangi.



doa saya agar dua minggu yang ada, dapat saya berkongsi ilmu dengan students saya sebanyak mungkin. berharap dua minggu yang ada ni saya dapat berdepan students dengan tenang dan gembira. dan, berharp dua minggu yang ada dapat saya jalani sebaik mungkin. 



ya, saya akui saya sering mengeluh dan bercerita tentang tingkah laku dan sikap pelajar saya. nakal, pemdiam, bising, degil. macam-macam ada. tahap kesabaran saya sering diuji. rasanya, sudah menjadi kebiasaan bagi mereka kalau saya marah-marah dalam kelas. 



tapi, macam mana sekalipun. baik buruk pelajar saya, saya terima seadanya. saya tetap sayang mereka. mereka adalah kehidupan saya buat masa sekarang. mereka telah memberi saya pengalaman yang sangat bermakna.



nota kaki :
hari ni activity form 1 (expansion and contraction of matter), tangan eddie terkena metal ball yang panas. nasib baik ada ubat. boleh sapu ubat laju-laju. dan saya? pandai-pandai pakai lens time buat eksperimen. kan da kena. padan muka diri sendiri. 

0 orang pelajar bising: