Sunday, October 9, 2011

orang kata, jadi senior memang best !



salam satu malayisa.
kamu semua sihat tak?
owh, saya mungkin sihat ..
tolong doakan kesihatan saya jugak ok?
tapi apa yang pasti saya telah mengalami sakit-sakit belakang angkara kerja-kerja yang bertimbun.



 orang kata, jadi senior best.
dulu, when i was at year 2, saya dengar cerita senior yang kos sejarah cakap, 
jadi senior macam best. i mean, bila dah last semester la.
kelas ada 2 3 kelas je seminggu. 
selebihnya boleh horey horey berseronok balik kampung.
lama saya tunggu saat itu...


tapi sekarang?
saya sudah final year, final sem.
kerja bertimbun takyah cakap la.
submit satu assignment, datang berganti 2 3 assignment.


sekarang baru rasa masa itu emas berlian bagai..
buat kerja macam satu hari tak cukup je 24 jam.
kalau boleh satu hari tu nak jadi dua hari.



semangat untuk siapkan kerja perlu dipupuk setiap hari.
kalau nak ikutkan mood yang datang, memang tak siap la kerja-kerja semua.
mood yang ada hanyalah mood berpoya-poya saja. 
owh bad.



walau apa pun yang berlaku, 
walau apa pun yang terjadi,
kerja yang ada perlu disiapkan.
semangat untuk diri sendiri. 
once kerja da siap, saya kasi ganjaran buat diri sendiri.
yeay !




well, we all memang suka buat assignment sampai dah tak kenal nak beza antara siang dan malam..





anyway, happy birthday to my housemate. 
may Allah bestow his bless upon you for all the times to come dear..
birthday girl yang pakai shawl hijau tuh.

muka senyum tak ikhlas je semua. 
nak berpoya celebrate birthday pun rasa bersalah sebab assignment berlegar-legar di kepala.



okaylah, sambung buat kerja lagi. 
zZZZzzz