Saturday, October 22, 2011

do not make fun and joke in the laboratory


salam..


hye gorgeous sekalian. sihat tak? tak mau la sakit-sakit. nanti semua kerja tak jalan. agak-agak rasa badan kurang sihat cepat-cepat makan ubat tau. 



anyway, sem ni salah satu subjek minor yang saya ambik adalah analytical chemistry. hoho..bahagia sungguh rasa. bukan apa you all. experiment untuk subjek ni 4 ketul saja. bahagia la sebab takyah berulang alik ke lab tiap-tiap minggu. empat ketul ekperimen membawa maksud saya hanya perlu ke lab empat minggu saja. heaven kan?  lepas tu takyah susah-susah bersengkang mata menyiapkan lab report. mana tak heaven you all, sekali eksperimen, makan masa 3 jam. kadang-kadang kena datang keesokan plak. lepas tu terpaksa hidu bau yang pelik-pelik kat lab tu. balik rumah je muka jadi gatal-gatal. tangan plak bermacam-macam warna padahal da pakai glove kan? 



walaupun takyah bersusah payah ke lab lagi, takde la bahagia sangat sebab tiap kali saya ke kelas bagi subjek ni mesti muka berkerut-kerut. terpaksa la pergi watson cari krim muka anti kedut pulak. kadang-kadang bila kelas da tamat, "owh, apa yang saya belajar hari ni?' macam tak tahu apa-apa pun ada jugak. kalau belajar time hormon tak stabil lagi lah menambahkan pening kepala. bagi saya subjek ni agak susah. berbeza sekali dengan subjek physical chemistry yang saya pernah ambik sebelum ni. 





and....gambar kat atas tuh menunjukkan ekperimen yang terakhir saya untuk subjek nih. ekperimen thin layer chromatography. kalau nak tahu lebih-lebih, you all can ask google saja. hehehe..




gambar yang sebelum ni adalah sumber dari google. dan yang ni adalah betul-betul dari lab. tapi bukan saya yang buat. cilok gambar kawan punya. 



okay2..jangan fikir saya pergi lab lenggang lenggang kangkung ok. saya pun buat ekperimen jugak. gambar kali ni memang saya dan partner lab yang punya. tapi apsal ekperimen kami tak sama macam gambar yang kat google tuh? sekali pandang macam selipar jepun terbang pun ada jugak.





orang lain siapkan ekperimen kat lab. tapi kami siap bawak balik rumah lagi thin layer chromatography plate tuh. bajet nak siapkan kat bilik lah kan? macam aku sorang la yang ambik subjek nih. last-last satu bilik bau pelik-pelik bahan kimia. bau dia sungguh la pelik macam nak muntah hijau !


footnote : lab report belum siap wooooooo...

0 orang pelajar bising: