Sunday, July 10, 2011

my life as a trainee teacher

salam..hye!



hari ini hari ahad.
jangan nak berangan di siang hari untuk keluar bersuka ria di hari ahad.



kenapa?
kerana esok adalah isnin. ada apa dengan isnin?
isnin adalah permulaan minggu. isnin kan sekolah.
jadi, saya haruslah menyiapkan rancangan pengajaran harian untuk students kesayangan.



orang kata jadi cikgu senang.
cuti banyak. kerja separuh hari.
kerja separuh hari itu mungkinlah sesuai untuk cikgu-cikgu senior tapi tidak saya as a trainee teacher.



kalau takde meeting, latihan sukan, koko or kelas tambahan,
memanglah kerja separuh hari.
tapi yang separuh hari lagi tu digunakan untuk merancang pengajaran pada esoknya pulak.
kadang-kadang bawak sampai ke malam.


honestly saya mengaku sejak saya bergelar sebagai trainee teacher,
setiap malam waktu tidur saya adalah pada jam 1 am. menyiapkan slide, nota dan sebagainya.



okaylah, saya kena siapkan slide untuk P&P nanti.
bye!