Friday, April 15, 2011

Berbaloi baloi ble usaha penat lelah selama ni dapat lihat hasil


Assalamualaikum to all my beloved gojez sekalian.
Tajuk bkn men pnjg lg.



Ap cer hari anda? Gembira x terkata? Syukur alhamdulillah.


i guess blog saya ini da jd mcm diari harian plak. Xpe la  kan? Sok2 bleh la ank cucu saya baca jgk.

“what da hal la nenek nih syok sndri...”

kalo ada cucu cm 2 sila lempang laju2.





Purple=ckgu RRAR
Black =ckgu SNHZ

Ada gaya ckgu x? Tlg la ckp ada. Oh pliss.  Kalo x saya sentap.



Okey, ekceli  14 April, my fren n i ada join ekspo penyelidikan pendidikan. Btol kot nama ekspo 2 cm tu. Lupa suda. Tp lbih kurg la. Nama je ekspo but its more to competition. Saya join 2 kategori which are teaching unit yg berjilid secara berkumpulan ( saya, ira comel n aliz cun) n program komuniti sekola. Yg mana saya n grup (23 minor chemistry students) mempertaruhkan Program Mari Terokai Fizik, PROMATEF.



Pd pg hari 14 April, berlari lari anak nek bus ke kmpus. Pkul 8 perlu ada di tapak ekspo.


Sampai2 saje, soft copy teaching unit lupa bwk.


Kali ni bkn berlari lari anak suda. Kali ni saya berlari lari ayah ke kedai utk mmbeli CD for softcopy utk ktorng pny  teaching unit.


Pg2 suda penat. Tnggu2 pkul 9am ekspo blom mula. Hnya perlu rgster shja pkul 8am.


Saya hanya perlu bersabar,  tarik nafas panjang2 dan.....bergambar shaja.





Booth pd pg hari. Xperlu hias pape la kan?
Hanya hias dgn senyuman kpd kengkwn yg dtg kasi support.




N then ptg ny pula kategori projek komuniti sekolah





Carta organisasi PROMATEF.
Saya sbg setiausaha PROMATEF yg sntisa setia n berusaha.




Oh yg ni sgt seronok sbb dlm 1 group kengkwan rmai2 join.




METRO 23 march 2011





METRO 4 april 2011
Kalo rase terer sgt, cer cari saya kt mana. Kalo  dpt cari, saya tpuk tgn laju2 sbgai gnjaran.





saya dan kengkwan di booth PROMATEF




15 April 2011, Jumaat yg dimuliakan.

Cuak tnggu  result..
Kategori teaching unit berjilid saya n kengkwan hnya dpt memenangi hati judge di tempat no 2 shja.

Syukur.

Hadiah?




RM200, hamper dan sijil.



inilah kumpulan saya kalo nk tahu.
yg purple 2 muka over excited. sbb amek gmbau lepas pegi amek hdiah. 



Bkn senang utk mnng. Kna jwp soklan dlu.

1) what is da synopsis of ur teaching unit?
2) how do u know  students prior knowledge?
3) what is ur assessment of ur teaching unit?
4) what is theory that used for ur teaching unit?
5) what is the technique that used in ur teaching unit?
6) what is da criteria in ur lesson plan?
7) what abt ur concept map?

Antara soklan2 yg saya ingt. N bnyak lg ekceli. Smua kna jwp spontan berdasarkan ilmu di dada shja. Tiada talian hayat di sediakan. Harap mklum.



Yg best ny, hoyeh3. Tlg lompat tinggi2 utk saya dan kengkwn.



kategori projek komuniti sekola kami, PROMATEF mndapat tempat PERTAMA.
Hadiah = RM200 + hamper +sijil


Syukur alhamdulillah.




fasilitator PROMATEF 

okay. daaa...


0 orang pelajar bising: